Sunday, May 12, 2019

Mitte täielikult kasutu

Esialgu ühte kleiti ostes ma mõtlesin, et "see kleit on ok, aga umbes sama põnev kui minu elu". Lihtsalt must kleit? Miks? Aga ostsin ikkagi ära, mõte hakkas poegima, et õmblen sinna peale ühe vana (ja ma mõtlen sellega minust mitu korda vanemat eset) krae, mille ma kunagi kingituseks olin saanud.

see krae oli alguselt mõttes
Siiski oli tegu kahetsusväärse valearvestusega, sest too kõnealune krae oli mõeldud selja pealt lahtikäivale kleidile... või pluusile... Nii kleit muudkui seisis, sest kusagile vanakraamipoodi sarnast, st kangast tehtud, mitte heegeldatud, kraed otsima minna tundus liiga suurt pingutust nõudev. Heegeldada oleks ma krae ju võinud, aga see kleit ei taha heegeldatud kraed.
Oleksin võinud krae võtta ka ühelt teiselt kleidilt, aga see sobis sinna niiii hästi, et ei raatsinud toimivat kleiti kraeta jätta. Ilma kraeta oleks ta palju vaesem ja ilmetum. Krae on oluline! Vanast olid mul koolis pidulikel kleitidel kõigil kraed, aga paraku kootud või heegeldatud...
Variant kaks, aga seda oli liiga kahju ära võtta
Lõpuks tuli krae ühe mõned eurod maksva doonori pealt, mis suvalisse sekondhandi sisenedes mul enamvähem silma peast torkas. Krae oli, oh üllatust, mõõtudelt paras, aga natukene liiga litriline. Siiski, don't let the perfect be the enemy of the good. Doonor oli ilusat värvi (hele aprikoosiroosa), aga paraku ei teinud ei kangas ega tegumood talle au. Nööbid võtsin ka eest ära, ilusad nööbid. Läheb vaja.
Lõpptulemus pole paha - ma arvan, et Hiinastki ei saa päris nii head kraed säärase hinnaga. Mis tuletab meelde, et veel üks kleit ootab tuunimist, aga sellele oleks küll tarvis hiinast leida mingid ilusad aplikatsioonid.
Must kleit kraega
Kleidi hankimisest kuni krae külgeõmblemiseni kulus mitu kuud kui mitte pool aastat, seega võib-olla ma ei peaks vanast harjumusest hankima enam asju, mida vaja tuunida on. Samas, vaadates, mis grandioosseid asju ma varem tegin, tundub üks kleidituunimine kohutavalt mannetu pisiasi. Teisest küljest on see esimene asi, mida ma vast aasta või nii jooksul teinud olen. Samas jällegi see oli ka üks tuunimine, millest ma pidin siin kirjutama - aga tolleks on korralikke pilte vaja. Ühesõnaga, kõik oleneb sellest, millega võrdled.
Tegelikult ma mõtlesin kirjutada hoopis tüngast, krevettidest ja sinikarpidest, aga tundub, et ikkagi ei viitsinud. Võib-olla järgmine kord.

No comments:

Post a Comment